October 2, 2008

1 Syawal yang pasti tidak kan dilupakan..

Bismillahirrahmanirraheem

Innalillahi wainna ilaihi raji'uun...
Ungkapan ini meniti di bibir2 penghuni sakan baitut talabah al-jami'ah, dan warga irbid sluruhnya. salam takziah diucapakan buat sahabat seperjuangan - Nor Fahindun Bt Bambang Susilo, atas kematian ibunya yang sangat dicintai.

وبشر الصابرين. الذين إذا اصابتهم مصيبة قالوا إن لله وإن إليه راجعون... - البقرة

Masih terasa genggaman erat tanganmu tika itu. Tabahnya hatimu, sahabat..
لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا وُسْعَهَا!! - Allah takkan taklifkan sesuatu pada dirimu, melainkan engkau mampu! Moga allah mencampakkan ketengan dalam jiwamu dan membuka pintu2 kejayaan buatmu.

Sahabat, ujian ini bukan hanya ujian allah untukmu. tapi ujian allah untuk kami, sahabat2mu jua. aku ingin kau tahu bahawa aku dan teman2mu ada disini. Kehidupanmu bukan kau seorang. tapi kau masih punya teman lain yang senantiasa mendokanmu dan bersedia untuk membantumu, insyallah.

Kuingin kau tahu, ada orang lain yang bersyukur dengan nikmat ukhuwah yang terjalin antara kita. Oleh itu, wajib untuk kita sebagai individu yang menjalinkan ikatan ini untuk bersyukur dengan nikmat yang kita ada. Bukan semua orang yang merasai nikmat yang dikurniakan Allah ini. Moga allah terus menerus menghadiahkan kita kemanisan dalam berukhuwah.. Adanya dimanfaati, hilangnya ditangisi..

Sama2 kita kembali menyingkap janji kita dahulu.. Kita bersama. Kau kakaku, dan aku adikmu. Tiada apa yang dapat ku bantu melainkan mendoakan kesejahteraanmu. Telah bersabda Rasulullah Sallahu'alaihi wasallam - syurga buat mereka yg redha dgn pemergian org yang disayanginya. Moga penghujungnya bukan di sini, tapi di jannah yg kekal abadi..

Tabahkan dirimu, sahabat..
Maaf dan terima kasih untuk segalanya.

Mukhlisah Mardhiah
Irbid, Jordan
3.14petang
3 Syawal 1429H

No comments: